Ćwiczenie słownikowo – gramatyczne

Ludwika Durkin

  • W języku polskim przymiotnik łączy się z rzeczownikiem przybierając tę samą formę rodzajową
  • Dzieci mają trudności z określeniem rodzaju rzeczowników, a zatem – dobranie odpowiedniej formy przymiotnika też sprawia im kłopot
  • Istotną trudnością jest nazywanie kolorów w języku polskim, dużo łatwiej przychodzi dzieciom nauka kolorów w języku angielskim
  • Najlepiej zacząć od nauki rozpoznawania kolorów, potem nazywania jednego wybranego koloru
  • Wybrać można kolor ulubiony przez dziecko lub taki, którego nazwa brzmieniowo zbliżona jest do charakterystycznej rzeczy:
    • Żółty jak zółtko
    • Niebieski jak niebo
    • Pomarańczowy jak pomarańcza

Jakie jest żółtko?
Żółtko jest żółte.

Jaki jest dom?
Dom jest żółty.

Jaka jest piłka?
Piłka jest żółta.

Więcej przykładów w załączonym pliku.