Forma pomocy
psychologiczno-pedagogicznej – zajęcia rozwijające umiejętności
uczenia się wychodzi naprzeciw potrzebom dzieci i młodzieży w
zakresie zdobycia kompetencji składających się na samodzielne
uczenie. Celem wsparcia jest nauka ucznia ucznia się myślenia
prawopółkulowego, kształtowanie kreatywności, twórczego
myślenia, jak i koncentracji uwagi, spostrzegawczości oraz
zapamiętywania. Badania z zakresu psychologii udowadniają, że
nauka prawopółkulowa w połączeniu z wielokanałowością
podawania materiału znacząco poprawia umiejętności zapamiętywania
przez uczniów prezentowanych treści.
Zajęcia zaplanowane są na 15 spotkań,
w trakcie których uczeń bez większego problemu nauczy się technik
oraz strategii zapamiętywania 20 elementów: może to być lista
zakupów, planety układu słonecznego, plagi egipskie czy każde
inne elementy stanowiące dany zbiór. Uczeń pozna i zacznie
stosować technikę haków pamięciowych jak i łańcucha.
Ponadto nauczy się sposobu tworzenia
notatek, metaplanów, stosowania w praktyce zasad ortograficznych,
będzie ćwiczył funkcje uwagi i spostrzegawczości.
Zajęcia mają charakter zabawowy. Organizowane są w formie grupowej – max 8 osób. Co 3 zajęcia odbywać się będzie wewnętrzny test sprawdzający.