LUDWIKA DURKIN
- BARDZO WAŻNE JEST, ABY DZIECI POSŁUGIWAŁY SIĘ ZDANIAMI, TAK BUDUJEMY JĘZYK DO KOMUNIKACJI WERBALNEJ.
- NAJCZĘŚCIEJ POSŁUGUJĄ SIĘ ONE WYRAZAMI LUB ZWROTAMI, DAŻYMY DO BUDOWANIA I ROZWIJANIA ZDAŃ.
- MOŻNA ĆWICZYĆ W DIALOGU Z PODAWANIEM PYTAŃ: KTO, CO ROBI, JAKI, Z KIM, Z CZYM, CZYM, CO MA, JAKI MA KOLOR, DO CZEGO SŁUŻY.
- PYTANIA ZAPEWNIAJĄ DZIECKU WSPARCIE, PORZADKUJĄ MOWĘ, DAJĄ WZORZEC.
- JEŚLI ĆWICZYŁEŚ ZDANIA (ĆWICZENIA SŁOWNIKOWO – GRAMATYCZNE https://poradniapyrzyce.pl/) TO JEST…, TO SĄ….
KOLEJNY KROK TO ZDANIA: MAM…., LUBIĘ…, BAWIĘ SIĘ……
MAM PSA.
MAM BIAŁEGO PSA.
TEN (MÓJ) PIES MA OGON.
OGON JEST DŁUGI I MA ŁATKI.
PIES MA OBROŻĘ.
NA OBROŻY WISI KOŚĆ.
KOŚĆ NIE JEST PRAWDZIWA.
NA KOŚCI NAPISANE JEST IMIĘ.
PIES NAZYWA SIĘ ………..
MAM JABŁKO.
( MAM CZERWONE JABŁKO. )
JABŁKO JEST CZERWONE.
CZERWONE JABŁKO JEST DOJRZAŁE.
JABŁKO MA OGONEK.
NA OGONKU JEST JEDEN LIŚĆ.
LIŚĆ JEST ZIELONY.
LUBIĘ ( NIE LUBIĘ) JEŚĆ JABŁKA.
POTRAFIĘ ……………
MAM SAMOCHÓD (AUTO).
SAMOCHÓD (AUTO) JEST CZERWONY (CZERWONE).
MA CZTERY KOŁA.
TEN (TO) SAMOCHÓD (AUTO) JEST SPORTOWY (SPORTOWE).
MOŻNA NIM SZYBKO JEŹDZIĆ.
LUBIĘ JEŹDZIĆ AUTEM.
JEŻDŻĘ Z ………….. DO …………
LUBIĘ JEŚĆ ……..
……………. MA SŁODKI – SŁONY – KWAŚNY SMAK.
JEST MIĘKKIE –TWARDE.
JEST KOLORU ………
MOGĘ JEŚĆ SAMO LUB Z ………….
NAJBARDZIEJ LUBIĘ JEŚĆ…………
LUBIĘ BAWIĆ SIĘ………..
Z ……… BĘDĘ ……….. NA …………
POTEM BĘDĘ …………………………
LUBIĘ BAWIĆ SIĘ W DOMU ………..