Ćwiczenie słownikowo – gramatyczne
Ludwika Durkin
- W języku polskim przymiotnik łączy się z rzeczownikiem przybierając tę samą formę rodzajową
- Dzieci mają trudności z określeniem rodzaju rzeczowników, a zatem – dobranie odpowiedniej formy przymiotnika też sprawia im kłopot
- Istotną trudnością jest nazywanie kolorów w języku polskim, dużo łatwiej przychodzi dzieciom nauka kolorów w języku angielskim
- Najlepiej zacząć od nauki rozpoznawania kolorów, potem nazywania jednego wybranego koloru
- Wybrać można kolor ulubiony przez dziecko lub taki, którego nazwa brzmieniowo zbliżona jest do charakterystycznej rzeczy:
- Żółty jak zółtko
- Niebieski jak niebo
- Pomarańczowy jak pomarańcza
Jakie jest żółtko?
Żółtko jest żółte.
Jaki jest dom?
Dom jest żółty.
Jaka jest piłka?
Piłka jest żółta.
Więcej przykładów w załączonym pliku.